Ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό «εργαλείο» για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών υλοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο έχουν πλέον στη διάθεσή τους οι μαθητές της χώρας, μέσω του οποίου θα μπορούν να εκπαιδεύονται για τις αίτιες δημιουργίας των φυσικών καταστροφών, τις επιπτώσεις τους στο φυσικό και στο ανθρωπογενές περιβάλλον, αλλά και για τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης των συνεπειών τους.

Το σύγχρονο αυτό εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο συμβάλει ιδιαίτερα στους στόχους του νέου ψηφιακού σχολείου, υλοποίησε το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τη συνεργασία επιστημόνων από το Εργαστήριο Μετεωρολογίας του Τμήματος Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω του έργου «Παραγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων για την εκπαίδευση μαθητών στην αντιμετώπιση σεισμών και άλλων φυσικών καταστροφών-ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ»

Στόχος του έργου είναι η εκπαίδευση των παιδιών, καθώς αυτά αποτελούν μια από τις πιο ευάλωτες κατηγορίες πληθυσμού, αφού οι εμπειρίες τους είναι περιορισμένες και επομένως οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να προφυλάξουν τη σωματική τους ακεραιότητα, τους είναι άγνωστοι. Είναι επομένως αναγκαίο να εκπαιδεύονται από μικρή ηλικία αξιοποιώντας και τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες. Είναι χρήσιμο να γνωρίζουν τα πιθανά πρόδρομα φαινόμενα μίας φυσικής καταστροφής, ώστε εγκαίρως να λαμβάνουν μέτρα προφύλαξης, καθώς και τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν ώστε να αντιμετωπίσουν την εκδήλωση και τις συνέπειες τέτοιων φυσικών καταστροφών. Πέρα από τη σημασία της αυτοπροστασίας, η εκπαίδευση για τον κίνδυνο καταστροφής συντελεί ώστε τα παιδιά να διαδραματίσουν έναν σημαντικό ρόλο στη διάσωση ανθρώπινων ζωών και την προστασία των μελών της κοινότητας όταν προκύψει ανάγκη.

Το εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί αποτελείται από 100 ψηφιακούς μαθησιακούς πόρους που είναι αξιοποιήσιμοι από μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και εκτός αυτής. Δημιουργήθηκε από πρωτογενές επιστημονικό υλικό που μετασχηματίστηκε διδακτικά και αξιολογήθηκε.
Οι φυσικές καταστροφές στις οποίες αναφέρονται οι ψηφιακοί μαθησιακοί πόροι είναι οι γεωκίνδυνοι (σεισμός, ηφαίστειο, τσουνάμι, κατολίσθηση), οι φυσικές καταστροφές και τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα (βροχή, πλημμύρα, κατολίσθηση, λασποροή, χιόνι, χαλάζι, καταιγίδα, ομίχλη, καύσωνας, παγετός, άνεμος, δείκτες ανθρώπινης δυσφορίας, καιρικές συνθήκες που ευνοούν πυρκαγιές, και περιβαλλοντικά θέματα (ατμοσφαιρική ρύπανση, ηλιακή ακτινοβολία, όζον).

Οι ψηφιακοί μαθησιακοί πόροι είναι ελεύθερα διαθέσιμοι από τον ιστότοπο του έργου http://deucalion.edu.gr/ και από το φωτόδεντρο, το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων http://photodentro.edu.gr/, ενώ έχουν υλοποιηθεί και εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα.
Η Πράξη «Παραγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων για την εκπαίδευση μαθητών στην αντιμετώπιση σεισμών και άλλων φυσικών καταστροφών-ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ» υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Ανάδοχος του έργου είναι το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση (http://earthlab.uoi.gr/) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με επιστημονικό υπεύθυνο τον Καθηγητή του τμήματος, κύριο Αναστάσιο Μικρόπουλο.







Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο