Τα μανιτάρια συμβάλλουν στη μακροζωία

Τα μανιτάρια αποτελούν μια νόστιμη και πολύ υγιεινή επιλογή διατροφής και στις μέρες μας έχουν ενταχθεί στις διατροφικές συνήθειες εκείνων που αγαπούν το σώμα τους και θέλουν να είναι υγιείς.
Η κατανάλωση κάθε εδώδιμου τύπου μανιταριού, είτε αυτό προέρχεται από κάποια καλλιέργεια του εμπορίου είτε είναι αυτοφυές στο δάσος, ωφελεί τον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς τα μανιτάρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, αμινοξέα και μέταλλα. Επιπλέον, κάποια μανιτάρια θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως υπερτροφή.
Ένα, λοιπόν, από τα πιο ξεχωριστά και θρεπτικά είδη μανιταριών είναι τα Shiitake (Lentinula edodes), τα οποία αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης D, βιταμίνης Β12, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και φέρεται να έχουν και αντικαρκινική δράση. Τα μανιτάρια αυτά περιέχουν λεντινάνη, η οποία σύμφωνα με το Memorial Sloan Kettering Cancer Center μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής ασθενών με καρκίνο, καθώς ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, επιβραδύνοντας έτσι την ανάπτυξη των καρκινικών όγκων. Τα Shiitake προέρχονται από τη μακρινή Άπω Ανατολή, όμως σήμερα είναι πολύ δημοφιλή στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής, αφενός γιατί αποτελούν ένα εξαιρετικό γεύμα αφετέρου γιατί ωφελούν στο μέγιστο τον ανθρώπινο οργανισμό.
Το Γανόδερμα (Ganoderma lucidum) είναι ένας ακόμη μύκητας που έχει χαρακτηριστεί και ως το «μανιτάρι της αθανασίας» λόγω των αντιοξειδωτικών, αντιβακτηριακών και αντιμυκητιασιακών ιδιοτήτων του. Το Γανόδερμα ενισχύει επίσης το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης και συνιστάται σε άτομα που πάσχουν από αλλεργίες του αναπνευστικού συστήματος. Η κατανάλωσή του γίνεται κυρίως μέσω διάφορων σκευασμάτων και συμπληρωμάτων διατροφής, ενώ πολύ δημοφιλή είναι τα ροφήματα από καφέ ή τσάι με Γανόδερμα.
Πολύ συνηθισμένα στα ελληνικά δάση, αλλά και στα δάση σχεδόν ολόκληρου του κόσμου, είναι οι Βολίτες, που συγκεντρώνουν τόσο το ενδιαφέρον εκείνων που αναζητούν άγρια μανιτάρια στα δάση αλλά και όσων επιθυμούν να απολαμβάνουν ένα γευστικό και υγιεινό γεύμα. Οι Βολίτες αποτελούν πλούσια πηγή πρωτεϊνών, χαλκού, καλίου, ψευδαργύρου, σεληνίου και βιταμινών Β. Είναι επίσης μια καλή πηγή διαιτητικών ινών και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα και ακόρεστα λιπαρά.
Εντάξτε, λοιπόν, τα μανιτάρια σε εβδομαδιαία βάση στο διαιτολόγιό σας και να είστε σίγουροι πως θα έχετε κάνει την καλύτερη διατροφική επιλογή.

Επιμέλεια: Ε. Μακρή







Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο