Οργή για τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα στις πόλεις της Γερμανίας

Η ιδέα των ενοικιαζόμενων ποδηλάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα εξυπηρετεί κατοίκους, τουρίστες αλλά και το περιβάλλον. Ωστόσο, σε πολλές γερμανικές πόλεις το πλήθος των ποδηλάτων δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητα.
Τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα έχουν γίνει πλέον αναπόσπαστο στοιχείο σε πολλά μεγάλα αστικά κέντρα. Πολλές εταιρείες επιτρέπουν στους πελάτες τους να νοικιάζουν τα ποδήλατά τους και να τα κλειδώνουν σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης μετά τη χρήση τους. Ακούγεται εύκολο και πρακτικό, ωστόσο προκαλεί προβλήματα στην καθημερινότητα αρκετών κατοίκων των πόλεων. Η Παγγερμανική Ποδηλατική Λέσχη ADFC κάνει μεν λόγο για «εξαιρετική ιδέα», τονίζει όμως ότι έχει δεχθεί πολλές καταγγελίες και παράπονα για παράνομα παρκαρισμένα ποδήλατα. «Όταν ενοικιαζόμενα ποδήλατα κλείνουν δεκάδες πεζοδρόμια ή απλά τα παρατούν σε πάρκα, τότε είναι εκνευριστικό», επισημαίνει η Στέφανι Κρόνε, εκπρόσωπος της ADFC.

Κι άλλες οργανώσεις εκφράζουν παρόμοιους προβληματισμούς και υπογραμμίζουν τις δυσκολίες που προκαλεί η δυνατότητα ελεύθερου παρκαρίσματος των ποδηλάτων, τα οποία δεν χρειάζεται να κλειδωθούν σε προκαθορισμένα από την εκάστοτε εταιρεία σημεία.

Ο αριθμός των ενοικιαζόμενων ποδηλάτων στη Γερμανία έχει αυξηθεί αισθητά το τελευταίο διάστημα. Για παράδειγμα, εντός λίγων εβδομάδων τοποθετήθηκαν τον Αύγουστο του 2017 στους δρόμους του Μονάχου περίπου 6.800 ποδήλατα προς ενοικίαση – και μάλιστα χωρίς προσυνεννόηση με τις δημοτικές αρχές της πόλης. Κάτοικοι του Μονάχου εξέφρασαν παράπονα για μπλοκαρισμένα πεζοδρόμια, αλλά ακόμη και κρούσματα βανδαλισμού.

Οι δήμοι λαμβάνουν τα πρώτα μέτρα
Η αρμόδια υπηρεσία του δήμου αντέδρασε στέλνοντας έναν κατάλογο αιτημάτων στις εταιρείες ενοικίασης. Βασικό αίτημα να διασφαλιστεί το παρκάρισμα των ποδηλάτων με τρόπο που να μην είναι επικίνδυνος ούτε να παρεμποδίζει τους πολίτες. Επίσης γίνονται συστάσεις για μέγιστο αριθμό ενοικιαζόμενων ποδηλάτων στις διάφορες περιοχές της πόλης, χωρίς να έχουν καθοριστεί ακόμη συγκεκριμένοι αριθμητικοί περιορισμοί. Παρόμοιο κατάλογο έχει εκπονήσει και ο δήμος της Φρανκφούρτης, όπου επίσης παρατηρούνται αντίστοιχα προβλήματα. Ένα βήμα παραπέρα έχει κάνει ο δήμος της Κολωνίας, όπου ισχύουν αυστηρά μέτρα από τα μέσα του φετινού Ιανουαρίου. Στο κέντρο της πόλης, για παράδειγμα περιμετρικά του διάσημου Καθεδρικού Ναού, έχουν οριστεί ζώνες όπου απαγορεύεται το παρκάρισμα ποδηλάτων. Σε κάθε επιτρεπόμενο σημείο στάθμευσης μπορούν να κλειδωθούν μέχρι πέντε ποδήλατα.

Η βερολινέζικη εταιρεία ενοικίασης ποδηλάτων Byke υπεραμύνεται της δυνατότητας ελεύθερου παρκαρίσματος των ποδηλάτων. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, αυτή η δυνατότητα αρέσει στην πλειοψηφία των πολιτών, ενώ τα παράνομα παρκαρισμένα ποδήλατα συλλέγονται και μεταφέρονται σε άλλα σημεία. Παρόμοια άποψη εκφράζει και η εταιρεία Call-a-Bike, θυγατρική των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn). «Ενεργούμε άμεσα όταν υπάρχουν παράπονα από πελάτες ή κατοίκους για χαλασμένα ή κακοπαρκαρισμένα ποδήλατα», τονίζει εκπρόσωπος της εταιρείας.

Ορισμένες εταιρείες προσπαθούν να δώσουν κίνητρα στους πελάτες τους να τηρούν τους προβλεπόμενους κανονισμούς. Για παράδειγμα, χρησιμοποιούν ένα σύστημα συλλογής πόντων ως μπόνους για μελλοντικές ενοικιάσεις. Αντίθετα, σε περιπτώσεις παραβιάσεων προβλέπεται αφαίρεση πόντων.

Κανγκ Νγκιγέν (dpa) / Άρης Καλτιριμτζής / dw.de, 07.04.2018




Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο