Δύο ανατρεπτικές θεωρίες για την ταυτότητα της Μόνα Λίζα

Η Μόνα Λίζα είναι η περίφημη προσωπογραφία που ζωγράφισε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι επάνω σε ξύλο λεύκας μεταξύ των ετών 1503-1506 και σύμφωνα με τις πηγές ο καλλιτέχνης εργάστηκε τέσσερα ολόκληρα χρόνια επάνω σ’ αυτόν τον πίνακα.

Κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί διάφορες θεωρίες για το ποια ήταν η Μόνα Λίζα και αν όντως ήταν ένα υπαρκτό πρόσωπο, καθώς δεν έχουν βρεθεί προσχέδια ή σημειώσεις του ντα Βίντσι που να μας διαφωτίζουν για την ταυτότητα του μοντέλου. Ανάμεσα στις διάφορες και αντικρουόμενες θεωρίες ξεχωρίσαμε δύο ως αρκετά ρηξικέλευθες.

Μία σύγχρονη θεωρία θέλει τον πίνακα της Μόνα Λίζα να είναι αυτοπροσωπογραφία του ίδιου του ντα Βίντσι. Η θεωρία αυτή υποστηρίζεται από τον Dr. Lillian Schwartz που ασχολείται με computer graphics και computer art. Ο Schwartz στήριξε την άποψή του σε μια ψηφιακή ανάλυση των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων του προσώπου του ντα Βίντσι και αυτών της Μόνα Λίζα. Όταν συγχώνευσε τις δύο εικόνες στον υπολογιστή, ανακάλυψε ότι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των προσώπων ευθυγραμμίζονταν τέλεια.

Μια άλλη θεωρία που μας προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη είναι πως η Μόνα Λίζα ήταν μια νέα γυναίκα περίπου είκοσι χρονών και μάλιστα έγκυος! Η θεωρία αυτή υποστηρίζεται από τον καθηγητή χειρουργικής Σέργουιν Νιούλαντ, που είναι ειδικός στα ανατομικά σχέδια του ντα Βίντσι. Σύμφωνα με τον καθηγητή, η Μόνα Λίζα συμβολίζει το γυναικείο ρόλο στην τεκνογονία και στον πίνακα είναι έγκυος. Ο καθηγητής υποστήριξε πως τα χέρια και τα δάκτυλά της φαίνονται πρησμένα και πως κρατάει τα χέρια της πάνω στην κοιλιά της με τον συγκεκριμένο τρόπο που βλέπουμε συνήθως στις γυναίκες με προχωρημένη εγκυμοσύνη.

Την άποψη αυτή συμμερίζεται και καθηγητής Μάρτιν Κεμπ. Αναφερόμενος στο γεγονός της γέννησης του παιδιού της Lisa Gherardini το 1502, σχολιάζει πως η δημιουργία του πορτρέτου πυροδοτήθηκε από ένα σημαντικό γεγονός. Είναι πολύ πιθανό να δημιουργήθηκε ο πίνακας για να εορτασθεί η εγκυμοσύνη της Lisa Gherardini. Επομένως, ήταν πολύ πιθανό να ήταν έγκυος η Μόνα Λίζα.

Πηγή: Η Τζοκόντα του ντα Βίντσι μέσα και έξω από το Λούβρο. Η περιπέτεια μίας εικόνας

Φωτογραφία




Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο