Το πρώτο υποβρύχιο πλωτό τούνελ θα κατασκευαστεί στη Νορβηγία

Η Νορβηγία, και ειδικά η δυτική της ακτή με τα εντυπωσιακά φιόρδ, αποτελεί έναν από τους πιο μαγευτικούς προορισμούς στη βόρεια Ευρώπη. Η οδήγηση βέβαια στους παράκτιους δρόμους της, λόγω της ιδιαίτερης γεωμορφολογίας, μπορεί να διαρκέσει αρκετό χρόνο. Η διαδρομή των 680 μιλίων από το νοτιότερο λιμάνι του Kristiansand μέχρι το Trondheim στον βορρά, μέσω της εθνικής Ε39 διαρκεί σχεδόν 21 ώρες και περιλαμβάνει και τη χρήση φέρυ μποτ. Φαίνεται όμως πως ένα φιλόδοξο σχέδιο από μηχανικούς στη Νορβηγία μπορεί να «κόψει» το ταξίδι στη μέση και να το κάνει πολύ πιο εύκολο για τους ταξιδιώτες. Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση μιας σειράς υποβρύχιων τούνελ που επιπλέουν μεταξύ των φιόρδ.
Τα προτεινόμενα υποθαλάσσια πλωτά τούνελ, στο σύνολο 7, εκτιμάται ότι θα κοστίσουν συνολικά 25 δισ δολάρια και υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμα το 2035. Κάθε πλωτό τούνελ θα αποτελείται από 2 κυρτούς «σωλήνες», ένας για κάθε λωρίδα, οι οποίοι θα βρίσκονται 35 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Τα τούνελ θα «κρέμονται» από μια σειρά από προβλήτες στην επιφάνεια, ενώ για περισσότερη σταθερότητα θα είναι δεμένα και στον πυθμένα.

Το πρώτα από τα 7 πλωτά τούνελ προτείνεται να κατασκευαστεί στο φιόρδ Sognefjord και θα συνδέει τα χωριά Oppedal και Lavik. Η κατασκευή του αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 7 χρόνια, καθώς πρέπει να ολοκληρωθεί πρώτα μια σειρά από γεωλογικές μελέτες.
Οι σχεδιαστές του έργου υποστηρίζουν ότι το εξαιρετικού κάλλους φυσικό τοπίο δεν θα επηρεαστεί παρά ελάχιστα και σίγουρα λιγότερο από την κατασκευή μιας συμβατικής γέφυρας, ενώ οι προβλήτες στην επιφάνεια της θάλασσας θα έχουν μεταξύ του αρκετή απόσταση ώστε να επιτρέπεται η διέλευση των πλοίων.

Επίσης, οι υπεύθυνοι του έργου θεωρούν η οδήγηση στα πλωτά τούνελ δεν θα διαφέρει σε τίποτα με την οδήγηση σε κλασικά τούνελ, ενώ εγγυώνται την απόλυτη ασφάλεια της κατασκευής. Για τους Νορβηγούς βέβαια η οδήγηση σε τούνελ είναι κάτι συνηθισμένο, καθώς το οδικό δίκτυο της χώρας τους διαθέτει περίπου 1000 τούνελ, από τα οποία τα 35 είναι κάτω από το νερό.

sognefjord_thinkstock2 nrpa_tunnel3 nrpa_tunnel2 nrpa_tunnel1

geonews.gr




Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο