Ενυδάτωση ενάντια στη ζέστη

Τους καλοκαιρινούς μήνες, οι ανάγκες μας σε νερό αυξάνονται σημαντικά, καθώς αυξάνονται και οι απώλειες λόγω της έντονης εφίδρωσης. Το νερό αποτελεί σημαντικό στοιχείο της καθημερινής μας διατροφής, καθώς το σώμα μας αποτελείται περίπου κατά 70% από νερό, το οποίο επιτελεί ζωτικής σημασίας λειτουργίες για τον οργανισμό μας.

Ειδικότερα, το νερό:

Μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στα όργανα, στους ιστούς και στα κύτταρα
Υγραίνει τα μάτια, το στόμα, τις ρινικές κοιλότητες, τις αναπνευστικές οδούς
Ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος
Διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα την αρτηριακή πίεση
Απομακρύνει μέσω των νεφρών τις τοξικές ουσίες και τα μεταβολικά κατάλοιπα των φαρμάκων
Ενυδατώνει το δέρμα
Πώς αναγνωρίζουμε την αφυδάτωση

Σε περίπτωση που δεν καλύπτουμε συστηματικά τις ανάγκες μας σε υγρά, ιδιαίτερα τις πολύ ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, κινδυνεύουμε να εμφανίσουμε αφυδάτωση. Η αφυδάτωση είναι μια παθολογική κατάσταση κατά την οποία μειώνονται τα υγρά που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να λειτουργήσει σωστά. Τα κύρια συμπτώματα της αφυδάτωσης είναι:

Ναυτία/Ζαλάδες
Πονοκέφαλος
Ξηροστομία
Αυξημένη επιθυμία για διούρηση
Εύκολη κόπωση
Κράμπες στους μυς
Απώλεια προσανατολισμού και ισορροπίας
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στους ηλικιωμένους και στα μωρά, τα οποία είναι πιο επιρρεπή στην αφυδάτωση.

Πότε και πόσο νερό πρέπει να πίνουμε

Ο γενικός κανόνας που καλό είναι να ακολουθούμε είναι: Νερό πίνουμε όταν διψάμε! Ο οργανισμός μας διαθέτει ευφυέστατους μηχανισμούς ρύθμισης των αποθεμάτων νερού στο σώμα. Όταν υπάρχει παραπάνω νερό από όσο χρειάζεται, τότε το αποβάλλει με τα ούρα. Όταν έχει ανάγκη νερού, τότε προκαλεί το αίσθημα της δίψας.

Το μόνο που πρέπει να κάνουμε εμείς για να είμαστε σίγουροι ότι προσλαμβάνουμε τις αναγκαίες ποσότητες νερού είναι να υπακούμε στα μηνύματα που στέλνει το σώμα μας. Να πίνουμε δηλαδή νερό χωρίς καθυστέρηση, μόλις νιώσουμε το αίσθημα της δίψας. Οι συστάσεις για 8 και 12 ποτήρια υγρών την ημέρα δεν έχουν ούτε επιστημονική, αλλά ούτε και λογική βάση. Δεν μπορεί να χρειαζόμαστε 12 ποτήρια υγρών τόσο μια χειμωνιάτικη μέρα που την περνάμε στο σπίτι, όσο και μια αυγουστιάτικη με 38 βαθμούς, όταν παίζουμε δύο ώρες ποδόσφαιρο στην παραλία!

Η ποσότητα του νερού που πρέπει να πίνουμε καθημερινά εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες, τις δραστηριότητες που κάνουμε και το είδος της διατροφής μας. Όταν το σώμα μας χρειάζεται νερό, θα μας το «πει» μέσω της δίψας.

Και βέβαια δεν ξεχνάμε ότι μπορούμε να αναπληρώσουμε τις ανάγκες μας σε υγρά τρώγοντας πολλά φρούτα και λαχανικά, τα οποία λόγω της αυξημένης περιεκτικότητάς τους σε νερό μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού.
πηγή: ert.gr

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο